top of page
Met onze grensverleggende creativiteit schudden we de wereld op, zowel voor onze gewaardeerde opdrachtgevers als voor onze eigen studio. Wij omarmen heldere doelstellingen en schrikken niet terug voor uitdagingen. Daarom nemen we ook onze eigen studio onder de loep, want het is niet alleen maar lullen er moet ook gepoetst worden. Check the facts hieronder. 
CO2-compensatie

0kg

 CO₂

Better safe than sorry... samen met Trees for all compenseren we meer dan we uitstoten.

Scope 3
CO2-uitstoot

0kg

 CO₂

Indirecte CO2-uitstoot, veroorzaakt door bedrijfsactiviteiten van een andere organisatie waarbij wij inkopen. 

Scope 2 & Business travel
CO2-uitstoot

0kg

 CO₂

Indirecte CO2-uitstoot door opwekking van onze gekochte en verbruikte elektriciteit of warmte. En uitstoot via zakelijk vervoer. 

Scope 1
CO2-uitstoot

0kg

 CO₂

Directe CO2-uitstoot, veroorzaakt door onze eigen bronnen binnen Duel.

Zie voor de exacte berekening van onze CO2-voetafdruk onze calculatie op milieubarometer

foto van lunch in Studio Duel

0% Vlees

Ja, we eten wel eens een juicy hamburger of broodje pittige kip. Maar dan wel gemaakt van plantaardige ingrediënten. We aten al heel weinig vlees. In 2022 zijn we daar helemaal mee gestopt. We hebben het geen moment gemist.

foto van eten in glazen potten.

Plastic not so fantastic

Pieter Pot levert boodschappen in herbruikbare potten en flessen. Daardoor is veel minder plastic verpakkingsmateriaal nodig dan bij een ‘gewone’ supermarkt. Wij hebben een deel van onze boodschappen vervangen door de verpakkingsvrije boodschappen van Pieter Pot. Hierdoor reduceren we ons plastic afval met ongeveer 10%.

foto van cafe tigershark.

Verpakkingsvrije Scheveningse koffie

We kopen onze koffie lokaal bij het Scheveningse Tigershark coffee. Niet alleen hele lekkere koffie, maar ook lokaal gebrand én sinds kort verpakt in herbruikbare bakken i.p.v. plastic zakken.

Foto van Tom Munneke aan het surfen op een hele mooie golf in Den haag.

Voor ons geen fossiele wetsuits meer!

Surface maakt wetsuits van neopreenvrij natuurlijk rubber, Yulex. De wetsuits zijn daardoor vele malen minder milieubelastend dan de traditionele neopreen wetsuits. De nieuwe wetsuits die we hebben gekocht van het zakelijke ‘surfbudget’ zijn gemaakt van het 100% natuurlijke materiaal.

DE CIJFERS

achter de cijfers

Elektriciteit

5.683
kWh

Onze studio is volledig gasloos en we maken gebruik van groene stroom. Wij verwarmen onze studio met een warmtepomp en koken elektrisch. Hierdoor is ons stroomverbruik hoger dan gemiddeld. Door nog beter te kijken welke apparaten onnodig stroom slurpen, hebben we ons verbruik ten opzichte van 2019 met 9.7% verlaagd en ten opzichte van 2021 met 5.7%.

-8,4%

% t.o.v. 2021

Gas

0
m3

In onze studio maken we geen gebruik meer van fossiele brandstof. We koken op inductie en verwarmen onze studio via een warmtepomp.

0%

% t.o.v. 2021

Water

32m3

Op ons kantoor kan gedoucht worden. We willen graag zoutloos aan de slag na een intensieve surfsessie. Dit jaar verbruikten we iets minder water dan vorig jaar.

-8,6%

% t.o.v. 2021

Fietsen

8260km

In 2022 hebben we 8260 km fietsend afgelegd.

+9.2%

% t.o.v. 2021

Trein

896km

Te ver om te fietsen? Dan pakken we de trein. In totaal zaten we in 2022 896 km in de trein.

+3.4%

% t.o.v. 2021

auto

2334km

Soms kan het niet anders... dan maar met de auto. We zaten in 2022 2334 km in de auto (of stonden in de file).

+10,7%

% t.o.v. 2021

Stakeholder engagement

23

Elk jaar betrekken wij diverse stakeholders bij ons bedrijf. Waaronder klanten, toeleveranciers, medewerkers, omwonenden en ook mede-ondernemers met een maatschappelijke visie. Met gesprekken, interviews en enquêtes vragen wij hen om feedback. In 2022 vroegen we 23 stakeholders om feedback op onze samenwerking. Samen met onze stakeholders houden we de sociale, duurzame en economische  impact van Duel scherp. 

100%

% t.o.v. 2021

werknemers tevredenheid

goed

Met jaarlijkse evaluatiegesprekken en tussentijdse informele gesprekken toetsen we de tevredenheid van het team. We werken samen aan een persoonlijk ontwikkelplan. 

80%

% t.o.v. 2021

What's cooking?

Iedere dag wordt er in onze keuken een gezonde lunch bereid. Vaak met verse biologische producten, altijd zonder vlees. De pasta met citroen en rode peper was in 2022 favoriet. Kom je een keer mee-eten? 

Foto van gekookt eten in Studio Duel.
Foto van Hederik die aan het eten koken in Studio Duel.

IMPACT
highlights

In 2022 werd de wereld wakker geschud door de start van de oorlog in Oekraïne. Meer dan 8 miljoen Oekraïners moesten hun land ontvluchten. We steunden de Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (Giro555) om humanitaire hulp te geven aan mensen in de Oekraïne met een financiële bijdrage.

Giro 555

 Meer dan een miljoen Nederlanders leven onder de armoedegrens. De voedselbank helpt mensen die niet genoeg geld hebben om een gezonde maaltijd te kopen. Wij dragen de vrijwilligers een warm hart toe en ondersteunden daarom de Voedselbank Haaglanden met een financiële bijdrage.

Voedselbank Haaglanden

De zee is de plek waar we ons goed voelen, waar we onze creativiteit en rust vandaan halen. De gedreven vrijwilligers van de KNRM zorgen ervoor dat de zee voor iedereen een veilige plek is. Dat willen we graag zo houden en daarom ondersteunen we de KNRM met een jaarlijkse donatie.

Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij

Wegwerpplastic vormt de grootste groep afval aan de kusten. Plastic bestek, drinkflessen, sigarettenpeuken of wattenstaafjes zijn goed voor bijna de helft van alle zwerfvuil. We zijn erop uit gegaan om de kust en het strand eens flink op te ruimen, zodat er minder afval in de zee beland. 

Foto van Hederik en Bas die aan het plastic rapen zijn in de haven van Scheveningen

Geen plastic in onze soep

Jaarlijks wordt er tijdens de WNF Seaswim gezwommen in zee om geld op te halen en bewustzijn te creëren voor de vitaliteit van de zee en het leven erin. In 2022 hebben we met onze sponsoractie meer dan €1200,- opgehaald. Helaas werd de actie afgezegd door sterke stroming in zee.

Protect what you love poster.

Protect what you love

Waarom met de auto als je ook met de fiets of OV kan? We gebruiken bijna nooit een auto voor zakelijk vervoer. De meeste opdrachtgevers zijn prima te bereiken met de fiets, OV of video calls. Als we toch onverhoopt een auto nodig hebben, dan compenseren we de CO2-uitstoot.

Foto van Bas de Koning die fietst in de Duinen van Den Haag.

We want to ride our bicycles

Tom die naar surfers in zee kijkt.

Zitten is het nieuwe roken… we know. Toch doen we het veel… zitten. Om die reden halen we graag een frisse neus tijdens een wandeling naar zee. Ongeveer drie keer per week, een klein uurtje.

Walk the talk

Ons doel is om anderen te inspireren om, net als wij, te werken aan een betere wereld. Dat doen we, onder andere, met onze Social Media kanalen. In 2022 bestond 50% van onze Instagram posts uit informatie over projecten. De andere 50% zetten we in om anderen te inspireren om duurzame en sociale impact te maken.

Doing good is not enough do better poster.

Impact door Social media

Sinds 22 december 2021 is onze studio B Corp gecertificeerd. B Corp gecertificeerde bedrijven zetten hun producten of diensten in voor een betere wereld. 

B-corp poster Studio Duel

1 jaar Force for Good

LET'S TALK
about facts, baby

Vegan kookcursus in Studio Duel.

Vegan kook workshop door Rabarber Republic

Onder leiding van chefkok Maarten van Rabarber Republic dompelde ons team zich onder in de wereld van haute cuisine veganistisch koken. Tijdens de workshop leerden we alles over magic dust, aquafaba, agar-agar, kala Namak en nog veel meer. Alles om een veganistische maaltijd naar een hoog niveau te brengen.

logoanimatie gemeente Den Haag

Training logo animation van Motion design school

Met bewegende beelden kunnen we onze verhalen met nog meer impact vertellen. Patricia volgde een intensieve training in logo animation van Motion Design School

Foto Tom

Masterclass lettering door Rachel Joy

Tijdens de driedaagse masterclass lettering van de Engelse typograaf Rachel Joy zijn computers overbodig. Met de intensieve en inspirerende training georganiseerd door Graphic Matters verfijnde Tom zijn ambachtelijke lettering skills. 

Foto van bas en Hederik bij Behavioral design cursus.

De kunst van gedrag ontrafeld via Sue's training in Behavioral Design

We maken van passieve toeschouwers, actieve deelnemers! Het is al jarenlang ons motto. Maar hoe krijg je mensen in beweging? Het gedrag van mensen veranderen is heel lastig. Daarom volgden we een training Behavioural Design bij Sue in Amsterdam. We hebben geleerd succesvol te zijn in het beïnvloeden van gedrag om zo nog meer impact te maken met onze projecten.

 TRAINING
& development

bottom of page